środa

Bogowie muszą być szaleni - Aneta Jadowska

    "Niech zabrzmi Highway to hell"

    Już wiele razy w swoich recenzjach mówiłam, że kiedyś nie miałam zaufania do polskich autorów. "Złodziej dusz", czyli poprzednia część recenzowanej książki, był jedną z tych pozycji, która zdecydowanie mnie do naszych autorów przekonała, bowiem podobał mi się niesamowicie. Z niecierpliwością tylko wyczekiwałam aż pojawi się gdzieś w zapowiedziach cokolwiek świadczącego o tym, że już niedługo będę mogła dorwać drugą część tejże serii. Obie książki zostały wydane z odstępem niecałego roku, jednak ja miałam wrażenie jakby to było o wiele, wiele więcej... Więc jakie teraz, po miesiącach wyczekiwań, wrażenie wywarła na mnie druga część przygód Dory?

Drżyjcie Bogowie, wampiry, wilki, Archaniołowie i pospolici wariaci!

    Po wydarzeniach z poprzedniej części, pewna siebie czarownica, skryty w sobie uczuciowy anioł oraz piekielny i seksowny diabeł dostali wspólne mieszkanie w magicznym Thornie. Jednak stworzeniom takim jak oni nie jest dane na długo zaznać spokoju. Zaczynają się problemy. Wręcz cała masa problemów! Trójka przyjaciół, a w szczególności Dora, będą musieli uporać się z paroma większej lub mniejszej wagi problemami. Między innymi będą mieli na głowie zdrowie Joshui, Jezbel, która  z całego serca pragnie się na nim zemścić, będą mieli także do załatwienia mało przyjemne interesy z wampirami, wilkołakami... A do tego wszystkiego będą musieli się jeszcze uporać z wzajemnymi uczuciami do siebie i wyjść z tego tak aby nikt nie pozostał zraniony. Czy dadzą sobie z tym wszystkim radę? Myślę, że wszyscy, którzy czytali poprzednią część, mogą odpowiedzieć sobie na to pytanie.

    Każdy z nas chyba zna ten ból, kiedy po przeczytaniu książki, która niesamowicie się podobała, z ogromnym upragnieniem, czeka się na kontynuację i czeka i czeka... Aż w końcu w momencie kiedy można już dorwać w łapki upragnioną książkę, okazuje się ona kompletną klapą... Z ogromną przyjemnością mogę stwierdzić, że daleko mi od stwierdzenia, ze ta kontynuacja jest nieudana. Wręcz przeciwnie! Wciągnęła mnie jeszcze bardziej niż pierwsza część, zaskoczyła ilością wątków i naprawdę dobrze skonstruowanymi postaciami. Ogromnym plusem było to, że owa książka była niesamowicie napakowana akcją, miała wiele wątków, ale mimo to pani Aneta tak sprawnie władała słowami, iż sprawiła, że fabuła była jasna i przejrzysta i nie można było się w niej pogubić. No i oczywiście niesamowicie wciągała :)

    Jak już wspomniałam - bohaterowie tej historii są naprawdę rewelacyjnie skonstruowani. Dora ma cechy charakteru, które bardzo sobie cenię u głównych bohaterek - zadziorność, pomysłowość, oraz ma dar wpakowywania się we wszystkie kłopoty naokoło. Ale to w jaki sposób z nich wychodzi, sprawia, że urzeka nas oba jeszcze bardziej. Na dużą uwagę zasługują też jej dwaj współlokatorzy i przyjaciele w jednym - Miron i Joshua. Ten pierwszy - diabeł z piekła rodem, a drugi z pozoru niewinny aniołek. Uzupełniają się idealnie, stwarzają dla Dory towarzystwo idealne, zapewniając rozrywkę 24h na dobę. Było także wiele pobocznych postaci, które zasłużyły na uwagę, lecz nie będę tu wszystkich wymieniać, wspomnę tylko, że niesamowicie spodobał mi się sposób, w jaki pani Aneta przedstawiła Gabriela oraz Lucyfera, a w szczególności tego drugiego - jako kochającego dziadka- po prostu czytać nie umierać ;)

    Bardzo, ale to bardzo nie lubię, kiedy dwie książki z tej samej serii nie pasują mi do siebie okładkami. W tym przypadku niestety tak się stało,że druga część serii ma całkowicie zmienioną szatę graficzną w porównaniu do pierwszej. Zdecydowanie wolałabym, aby wydawnictwo pozostało przy tamtej wersji, no ale cóż - tutaj też nie ma się do załamywać, jednak jestem trochę zawiedziona.

    Powiedziane już zostało chyba wszystko, co mogłabym powiedzieć na temat tejże książki, nie ujawniając szczegółów fabuły. A szkoda, że nie mogę tego zrobić, bo wtedy to bym się dopiero rozpisała! Podsumowując moje rozważania, mogę spokojnie powiedzieć, że "Bogowie muszą być szaleni" jest naprawdę dobrą kontynuacją "Złodzieja dusz" i pozostaje mieć tylko nadzieję, że trzecia część, (która będzie miała, mam nadzieję, premierę za mniej niż rok) będzie równie dobra :) Naprawdę polecam serię o Dorze Wilk wszystkim lubującym się w klimatach fantasy, myślę, że ta pozycja może przypaść do gustu wielu :) Ode mnie 9/10 i jeszcze raz polecam!




Seria o Dorze Wilk:

1. Złodziej dusz
2. Bogowie muszą być szaleni


Oryginalny tytuł: Bogowie muszą być szaleni
Numer tomu w serii: II
Wydawnictwo: Fabryka słów
Data wydania: 09.01.2013r.
Liczba stron: 464
Cena detaliczna: 34,90


Za egzemplarz bardzo, ale to bardzo dziękuję Wydawnictwu Fabryka słów! :)
 




 

20 komentarzy:

  1. Mnie również bardzo spodobała się seria. Myślę, że Bagami... autorka ugruntowała sobie pozycję na rynku fantasy. W pewnie zgadzam się z oceną książki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że pani Aneta ładnie pokazała kto rządzi an polskim rynku pod pojęciem "urban fantasy" ;)

      Usuń
  2. "Złodziej dusz" wczoraj u mnie zawitał, więc może niedługo uda się też zaopatrzyć w "Bogowie..." już czuję, że mi się spodoba! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, myślę, że jeśli choć trochę lubisz takie klimaty i nie jesteś zbyt wymagająca, to zakochasz się w tej powieści ;) Miłego czytania! Zazdroszczę, ze masz przyjemność czytania tych książek jeszcze przed sobą!

      Usuń
  3. Książka rzeczywiście jest jeszcze lepsza niż jej poprzedniczka. Mam nadzieję, że Pani Aneta utrzyma ten poziom w kolejnych tomach, na które już teraz czekam z ogromną niecierpliwością

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka mnie kusi i to bardzo, a recenzja tylko wzmogła apetyt na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam dziś już trzecią recenzje tej książki i wszystkie, łącznie z twoją są bardzo pochlebne, wiec chyba rzeczywiście ,,Bogowie muszą być szaleni'' jest rewelacyjną powieścią. Chętnie się o tym sama przekonam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro każda recenzja była pozytywna, i Cię choc trochę zaciekawiła to myślę, że po przeczytaniu nie będziesz żałować utraconych pieniędzy ;)

      Usuń
  6. Nie czytałam I cz. Może się skuszę na nią a później sięgnę po II tom :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo chętnie zapoznam się z tą serią
    ostatnio dość głośno jest o niej w blogosferze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno się zapoznam ;)
    Uwielbiam taki klimat. Skoro wydała ją Fabryka słów to nie mam już więcej pytań i wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także mam takie zdanie o większości książek wydanych przez to wydawnictwo, i do tej pory jeszcze sie nie zawiodłam :)

      Usuń
  9. Muszę w końcu sięgnąć po tę autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podzielam Twoje zdanie dot. serii o Dorze :) Uwielbiam te książki i już chcę kolejną część!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też, tak bardzo! *-* Szkoda, ze nie ma więcej tak dobrych książek polskich autorek!

      Usuń
  11. Brzmi ciekawie, chętnie się za nią zabiorę, choć słysze o niej po raz pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę?! : O Toż to o tej książce wszędzie głośno ostatnimi czasy... No ale w takim razie się cieszę, że moja recenzja się do czegoś przydała ;)

      Usuń
  12. Będę musiała w końcu przeczytać pierwszą część, nie ma co z tym zwlekać, bo jak widać książki sa świetne ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Złodziej dusz" jeszcze przede mną , ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń