sobota

Cienie na księżycu - Zoe Marriott

    "Miłość nadciąga jak burzowe chmury, ucieka przed wiatrem i rzuca cienie na Księżyc"

    "Cienie na księżycu" autorstwa pani Marriott to książka, która od jakiegoś czasu za mną chodziła, ale nie wiedzieć czemu za każdym razem myliłam ja z inną i nie zwracałam zbytniej uwagi, lecz jak przeczytałam opis i recenzje oraz zobaczyłam z serii jakich książek pochodzi, stwierdziłam, ze muszę ją dorwać. I udało mi się. Bardzo lubię kulturę japońską, dlatego, gdy zobaczyłam, że dodatkowo właśnie to będzie na pierwszym planie, to byłam wniebowzięta i po przeczytaniu pierwszych stron, niemalże nie mogłam się oderwać, oczarowana. Czy taki nastrój zachował się do końca powieści?

    Suzume razem z ojcem, matką oraz starszą kuzynką Aimi, którą traktuje jak rodzoną siostrę, żyje sobie szczęśliwie jak normalna rodzina. No może i jej matka nie była idealna, ale nie zmieniało to faktu, że dziewczyna była szczęśliwa. Do czasu gdy zmuszona została widzieć na własne oczy śmierć ukochanego ojca oraz kuzynki. Matki wtedy nie było, dziewczynie udało się uciec... Jednak splot wydarzeń, sprawił, że Suzume razem z matką zamieszkała pod dachem Terayama-sana, który stał się jej ojczymem, oraz ojcem młodszego rodzeństwa. dziewczyna w nowym domu nie czuła się dobrze, jednak rozmowa, którą podsłuchała pewnego razy zmieniła to wszystko w jeszcze większy koszmar. Dziewczyna, korzystając ze swoich zdolności, musiała znaleźć sobie bezpieczne miejsce, oraz uknuć idealny plan zemsty na mordercy swojego ojca. Czy dziewczynie się to uda? Jaki wpływ będzie miał na nią Otieno - chłopak, którego będzie darzyła większym uczuciem niż sama by chciała? Co okaże się silniejsze - miłość, czy chęć zemsty?

    Owa książka, podzielona jest jakby na trzy części, i nawet gdyby nie były one odznaczone, to dało by się je odróżnić. W pierwszej części Suzume była raczej nieszczęśliwą nastolatkę, która borykała się ze śmiercią ojca i kuzynki oraz musiała znosić matkę, która już uczucia nie okazywała jej w żaden sposób, oraz ojczyma, którego też wolałaby nie mieć. W drugiej części nie mamy już do czynienia z Suzume, córką i pasierbicą pana i pani domu, a Rin - pomocą w kuchni w której ukrywała się jakiś czas doskonaląc z Youtą - swoim mentorem, umiejętności, które zostały jej przypisane. Urywa się w kuchni aby Terayama-san, który chce się jej pozbyć, nie odnalazł jej, jednak w pewnym momencie robi głupstwo, które zmusza ją do ucieczki i od tej pory już nie jest nawet Rin. Teraz jest Yue. Yue żyje na ulicy, jednak kiedy zostaje okrzyknięta złodziejką, trafia do jednej celi razem z Akirą. Jednak owa kobieta nie jest zwyczajną mieszkanką Japonii. Okazuje się bowiem, że to nikt inny jak była Narzeczona Cieni i teraz, pomaga Yue ziścić plan zemsty. A będzie to je obie sporo kosztowało.

    Narracja "Cieni na księżycu" jest pierwszoosobowa i niestety, ale chwilami mi to mocno przeszkadzało, bo nie bardzo przypadła mi do gustu główna bohaterka. Była strasznie lekkomyślna, chwilami uważała się za nie wiadomo kogo i była strasznie uparta, nawet gdy nie miała racji. Myślę, że ta postać mogłaby zostać lepiej skonstruowana, no ale nie ma też nad czym płakać. Warto dodać, że książka, mimo tego że jest dziełem niemieckiej autorki, to bardzo dobrze i dokładnie przedstawia Japonię. Ich obyczaje, kulturę, stroje, wszystko... W książce nie da się też ukryć, ze występuje dużo obcych pojęć, jednak na końcu na szczęście znajduje się słowniczek, który nas ratuje ;)

    To w jaki sposób autorka ucharakteryzowała bohaterów, podobało mi się, mimo tego, że jak już wcześniej pisałam - główna bohaterka nie bardzo przypadła mi do gustu. Był tu kochający ojciec, matka nie okazująca uczuć, fałszywy ojczym oraz brnąc dalej - prawdziwa przyjaciółka, której można zaufać, kochający chłopak, którego nie dało się nie polubić, oraz w tle jeszcze kilka mniej lub bardziej sympatycznych osób, ale każdy wnosił coś istotnego do tej historii.

    Oprawa graficzna bardzo mi się podoba. Taka dość subtelna, ale przyciągająca uwagę, mimo że nie ma w niej nic takiego, ładnie wygląda na półce, dość masywna, a mimo tego dobrze się czyta, czcionka w miarę duża i przyjazna, wiec zdecydowanie jestem na tak.

    Już chyba wszystko co chciałam powiedzieć, powiedziałam. "Cienie na księżycu" polecam osobom, którym podobały się książki takie jak "Taka sobie wróżka" tudzież "Magiczna gondola", ze względu na chwilami podobne klimaty i czas akcji, myślę, że ta książka zdecydowanie przypadnie do gustu tym osobom. Także myślę, że będzie się nadawała dla zainteresowanych kulturą Japonii - będą miały one okazję przy czytaniu ciekawej książki, obserwować losy kraju w przeszłości. Polecam i oceniam 7/10.

Oryginalny tytuł: Shadows on the Moon
Nr. tomu w serii: I
Wydawnictwo: Literacki Egmont
Data wydania: 18.04.2012r.
Liczba stron: 448
Cena detaliczna: 34,99zł


Za egzemplarz bardzo, ale to bardzo dziękuję Wydawnictwu Egmont!


14 komentarzy:

  1. Czytałam, bardzo mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję przeczytać i spodobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się okładka tej książki (naprawdę!), więc jak będę miała okazję to myślę, że ją wykorzystam i przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać tę książkę nie tylko ze względu na okładkę, więc zachęcam!

      Usuń
  4. Za mną też od dawna chodzi ta książka. Widzę, ze to seria "poza czasem" a z tego co wiem motywem przewodnim są w niej podróże w czasie (chyba, że się mylę...) jednak z Twojej recenzji to nie wynika, a niezmiernie mnie to ciekawi. Ponadto wydawnictwo wydaje głównie książki niemieckich pisarzy, jednak to mi nie przeszkadza, bo 90% to naprawdę kawał solidnej literatury. Postaram się zdobyć, bo cena nie jest szczególnie wygórowana jak na taką masę a wydaje się jedną z tych, które powinno się przeczytać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak mówisz - cena nie jest wygórowana, ksiażka dostarcza rozrywki na więcej niż 2 godziny, i zgadzam się, że dużo książek niemieckich autorów to kawał naprawdę dobrej roboty, dlatego chętnie zabieram sie za takie książki :) Co do podróży w czasie to owszem - nie ma tu takiego wątku. Wręcz można powiedzieć, że ta książka nie ma w sobie nic ze współczesności, bo dzieje się, najprawdopodobniej w średniowieczu, aczkowlwiek czas jest nieokreślony, idzie się tylko domyślać.

      Usuń
  5. Wielbię tę książkę! Normalnie przepiękna opowieść ;) Polecam każdemu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, jest piękna i wzruszająca, ale także przepełniona akcją, a to bardzo mi sie podobało :)

      Usuń
  6. Książka jeszcze przede mną, ale wydaje się ciekawa, dlatego postaram się ją dopaść:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie przeczytam
    niech tylko wpadnie mi w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam książki z tej serii. I grafika, i treść jest na wysokim poziomie. :) Egmont wydaje tytuły, które zdecydowanie odpowiadają mojemu gustowi. Cieszę się, że także Tobie podoba się ta powieść. Jestem ciekawa, czy "Gorączka" też jest świetna. Opinie są niestety różne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorączki także niestety jeszcze nie czytałam, ale chciałabym to zmienić w najbliższym czasie, mam nadzieję, że mi się uda :3

      Usuń
  9. Bardzo ciekawi mnie ta książka. Chętnie się za nią wezmę. ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wielką ochotę na tę powieść. Tylko czasu brak żeby ściągnąć ją szybko z półki :D

    OdpowiedzUsuń