sobota

Zakochani - Lauren Kate

    "Zakochanie na każdy sposób"

    Po premierze "Zakochanych", byłam święcie przekonana, że jest to czwarta część cyklu "Upadli", jednak gdzieś coś przeglądając przeczytałam, że jest to jedynie uzupełnienie cyklu i rzeczywiście, kartkując książkę w Empiku zobaczyłam, że jest to zbiór czterech krótkich opowiadań, a każde z nich przedstawia jakąś historię miłosną, jednak każda historia dotyczy innej postaci. Pomyślałam sobie, że pewnie będzie ciekawe i zabrałam się za czytanie. Czy moje wrażenie po lekturze są pozytywne? Czy takie oddatki do serii powinny być pisane częściej?

    Króciótka książeczka opowiada nam cztery historie miłosne przedstawiajace różne typy rozwijającej się lub już trwającej miłości. Pierwsze opowiadanie przedstawiło nam swobodne przeistoczenie z przyjaźni w miłość dwójki bohaterów, do których myślę, że większość czytelników czuło sympatię - Shelby i Milesa. Było to dość luźne rozpoczęcie książki, ale myślę, że autorka dobrze zrobiła. Druga historia zaś należała do Rolanda, którego miłość niestety, ale wymagała poświęcenia i nie było mu dane nacieszyć się ukochaną. Historia byłą dość przygnębiająca, ale poprzez nią uzyskałam bardzo pozytywny pogląd na Rolanda jako na mężnego i odważnego wojownika, jakim był. Trzecia historia najbardziej przypadła mi do gustu. Niektórzy, którzy czytali tę książkę mogli odnieść całkiem inne wrażenie, jednak na mnie zakazana miłość dwóch kobiet pochodzących z dosłownie innych światów, przedstawiona przez panią Kate, zrobiła duże wrażenie. Ostatnia histroria wydała mi sie najbardziej monotonna i niepotrzebna bo były to walentynki Daniela i Luce, a przecież tyle mamy o nich w normalnych książkach... No ale w końcu jak mogłoby ich nie być, skoro sa głównymi postaciami w serii.

    Narracja książki jest, naturalnie, trzecioosobowa, jak z resztą cała seria. Nie odczuwałam z tego powodu jakiegokolwiek... niedoboru informacji, wręcz przeciwnie - podobało mi się to w jaki sposób autorka przedstawiła nam losy swoich bohaterów. Nie było czasu na nudzenie się, a jest to niewątpliwym sukcesem pani Kate.


    Jeśli chodzi o oprawę graficzną książki, to prezentuje się dość przyzwoicie. Osobiście uwielbiam okładki tejże serii bo bardzo mi się podobają i idealnie trafiają w moje gusta. Są takie... Mroczne ale jednocześnie jakby pociągające a nawet ośmieliłabym się powiedzieć, że trochę gotyckie. Lubię takie klimaty. Na półce seria także prezentuje się wyśmienicie, a czego chcieć więcej jeśli nie właśnie tego?


    Moja dzisiejsza recenzja nie jest długa, bo i książka nie jest długa i nie bardzo wiem co jeszcze mogłabym an jej temat powiedzieć. Bardzo mi się spodobał pomysł takiej dodatkowej części, która pozwala nam zaznajomić się z drugoplanowymi bohaterami całego cyklu, jednak niekoniecznie uważam, że taki dodatek jest niezbędny. Całość oceniam sympatycznym 6,5/10, bo nie było tam niczego co by mnie zwaliło z nóg, ale jednocześnie czytało się szybko i przyjemnie, więc nie widzę powodów do niepotrzebnej krytyki. Polecam, dla fanów serii - obowiązkowa.


Tytuł oryginału: Fallen in love
Nr. tomu w serii: dodatek
Wydawnictwo: MAG
Data wydania: 21.03.2012r.
Ilość stron: 220
Cena detaliczna 29/39 zł

12 komentarzy:

  1. D tej pory przeczytałam aby dwie pierwsze części tej serii, dlatego muszę nadrobić zaległości w poznawaniu dalszych tomów i na sam koniec zostawię sobie ,,Zakochanych''.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko dwie pierwsze części i jakoś nie widzi mi się czytanie kolejnych tomów.;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam serii jednakże po Twojej recenzji książki "uzupełniającej" bardzo chcę się z nią zapoznać. Choć nie przepadam za książkami w formie opowiadań ta z chęcią bym przeczytała. A co do okładek to oglądałam wszystkie opracowania graficzne serii i także mi się podobają. Są taki mroczne i przyciągają wzrok, a ja takie lubię :D

    PS. Mogłabyś usunąć weryfikację obrazkową? :) Bo jest troszkę uciążliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam trzy pozostałe książki z tej serii i jestem pod średnim wrażeniem, acz mam zamiar przeczytać wszystkie... Mam nadzieję, że pozytywnie się zaskoczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam I tom i tak średnio...:P Pewnie sięgnę po kolejne części, ale kiedy nie będę miała nic ciekawszego pod ręką:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zacząć czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego cyklu czytałam na razie tylko pierwszy tom, więc najpierw dokończę poprzednie, zanim zabiorę się za 'Zakochanych" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno przeczytałam pierwszą część serii i za jakiś czas biorę się za drugą część ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę oceniłam o punkt gorzej :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu. Do wygrania powieść naszej rodzimej autorki o temacie, który chyba wszystkich nas się tyczy - "Blogostan"
    Szczegóły: http://zlodziejkaksiazek.blogspot.com/2012/07/konkurs-czym-jest-dla-ciebie-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Od serii "Upadli" bardziej podoba mi się "Łza", choć nie wiadomo jak się wszystko rozwinie. Pierwsza część była cudowna <3 !

    OdpowiedzUsuń