wtorek

Rudowłosa - Jaye Wells

    "Obiecujący debiut Wells jest pełną dynamiki podróżą przez mroczny i niebezpieczny świat wampirów, magów, nimf i demonów"
- Kat Richardson

    Jakiś czas temu przeglądając różne książki na empiku natknęłam się na "Maga w czerni". Książkę, o której nigdy wcześniej nie słyszałam, ale gdy zobaczyłam, że książka została wydana w moje urodziny, uznałam to za przeznaczenie i poczytałam trochę w sieci po czym natknęłam się na "Rudowłosą" - pierwszą część serii o Sabinie Kane. Czytając opis już wiedziałam, że będzie to coś dla mnie, wiec niezwłocznie zabrałam się za cykl autorstwa Jaye Wells pokładając w niej duże nadzieje. Czy się zawiodłam, a może cykl o Sabinie Kane to kolejna niesamowita  o której jest po prostu za cicho?

    Sabina Kane żyje w świecie, w którym mieszana krew jest traktowana niemalże jak grzech. Mimo tego, że pochodzi z "wyższych sfer", przez to, że wampirem jest tylko w połowie, a w drugiej magiem, musi zajmować się profesją jedyną odpowiednią dla ludzi takich jak ona - zabijaniem tych, których siły wyższe uznają za zagrożenie. Ostatnim zadaniem dziewczyny, ma być wdanie się w łaski Clovisa Trakiya, dowiedzieć się co zamierza jego tajemnicza sekta, oraz na koniec wykonać to do czego to wszystko zmierza. Zabić, oczywiście.  Jednak sprawy się nieco komplikują, i Sabina już sama nie wie co ma robić. Ufać wampirom, czy magom? A może nikt tak naprawdę nie jest wart zaufania? Bo czy naprawdę warto narażać życie dla babci, która nigdy nawet nie wyraziła pod adresem wnuczki słowa pochwały?

    "Rudowłosą" myślę, że po głębszym zastanowieniu można byłoby zaklasyfikować do kategorii urban fantasy, a jak urban fantasy, to już wiadomo - narracja pierwszoosobowa z perspektywy, naturalnie, głównej bohaterki. No właśnie co do głównej bohaterki - naprawdę ja polubiłam! Cięty język, błyskotliwe poczucie humoru i brak przesadnej pewności siebie czy samouwielbienia - cechy wyważone idealnie! No i Sabina także została wykreowana na wzór typowej bohaterki urban fantasy, ale jeśli o mnie chodzi, to uważam to za plus, bo uwielbiam takie :) I mamy tu także nie do końca jeszcze rozwinięty wątek romantyczny z pewnym magiem, który pozostawia nam smaczka na następne części i coś czuję, że autorka będzie ten wątek ciągnęła, co nie ukrywam, że bardzo mi się podoba.

    Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to okładka średnio mi się podoba. W sumie jest taka... klimatyczna, i to jest fajne, ale jestem dziewczyną wiec nie omieszkałam zwrócić uwagi na taką rzecz jak na przykład tandetne pasemka na włosach, chociaż takie rzeczy an szczęście się w oczy nie rzucają. Ogromnym plusem jest wydanie tej książki jak i całej serii. Wszystkie trzy części na półce wyglądają wyśmienicie - mają takie same grzbiety zapisane taką czcionką - no po prostu cudo! Książka też jest solidnie wydana - okładka ze skrzydełkami, oraz dobrej jakości biały papier, którego wadą jest co prawda to, że ta pozycja, mimo tego że ma trochę powyżej 300 stron, jest cięższa od książek o większej masie.

    Tak wiec podsumowując, w sumie "Rudowłosa" nie ma zbyt wielu wad - wręcz prawie ich tu nie ma! Akcja idzie w zastraszająco szybkim tempie, jest ciekawa i książkę niemalże się połyka - po prostu nic tylko czytać :) Jednak mimo tego, że mam po przeczytaniu tak pozytywne wrażenia to jednak czegoś mi tu brakuje. Może książka po prostu była za krótka i nie mogłam się nią dostatecznie nacieszyć? Zapewne właśnie tak, więc w takiej sytuacji cieszę się, że druga część już na mnie czeka na półce. Tak więc w ogólnym podsumowaniu daję ocenę 7/10 i pokładam w książce ogromne nadzieje, oraz oczywiście polecam!



Cykl o Sabinie Kane:  
1. Rudowłosa
2. Mag w czerni    
3. Zielonooki demon
4. Złotousty diabeł (premiera jeszcze w tym roku)
5. Blue-Blooded Vamp
   

Oryginalny tytuł: Red-headed Stepchild
Nr. tomu w serii: I
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Data premiery: 05.10.2010r.
Liczba stron: 350
Cena detaliczna: 29,90

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Rebis za co serdecznie dziękuję!


24 komentarze:

  1. Ta książka również przypadła mi do gustu, muszę rozejrzeć się za trzecim tomem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam tę książkę po promocji i jej nie kupiłam. :( Teraz żałuję, ale nie ma nic straconego, jeszcze kiedyś poszukam "Rudowłosej" o obniżonej cenie, bo widzę, że warto. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często widzę tę ksiażkę an przecenach - następnym razem kup!

      Usuń
  3. Czytałam i strasznie mi się podobała. Nie znalazłam w niej szablonowości, która teraz tak często nawiedza książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukałam takiej książki na małe rozluźnienie przed szkołą:) Chętnie przeczytam!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo!
    Jeśli tak polecasz to może faktycznie warto;)
    Będę się za nią rozglądać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książkę u siebie - niedługo się za nią wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. widzę, że muszę przyjrzeć się bliżej tej serii, gdyż jest jak najbardziej w moich klimatach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przyjemna opowieść, czytając tę serię, czytelnik się relaksuje :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam książkę w najbliższych planach, dlatego cieszę się, że Ci się podobała. :)
    Zapraszam do obserwowania!!

    OdpowiedzUsuń
  10. OD dawna mam na nią ochotę - ale już dawno słyszałam, że jest w niej dużo erotycznych scen. W zasadzie mi to nie przeszkadza, ale tu są podobno wyjątkowo... ostre że tak powiem xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, no coz - na pewno nie w części pierwszej :p

      Usuń
  11. Książka może nie należy do grona tych naj..., ale z pewnością ma w sobie to coś co zjednuje jej czytelników. Druga część jest trochę lepsza, co daje nadzieje, że z tomu na tom będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Będę się za nią rozgladac ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę mnie zachęciłaś. ;) Nie wiem, czy ją kupię, bo ostatnio mam tak jakby szlaban na kupowanie nowych książek, haha. xD Ale jeśli będzie w bibliotece to muszę ją mieć :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż tak dobrze? To chyba sobie nie odpuszczę, zwłaszcza, że lubię takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rozejrzę się, aczkolwiek chyba poczekam na wydanie wszystkich części, i tak w planach mam cała masę książek.
    A tak swoją drogą, kiedy będzie rozwiązanie konkursu?

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna jest ta seria ;D Po raz pierwszy trafiłam na książki, w której bohaterka ma taki charakter ! Czekam na czwarty tom : ))
    Jeśli masz chwilę zapraszam tutaj : http://hand-made-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń